DIA 35
Ara que ja porto cap uns 850km
fets pels voltants de Vancouver puc explicar-vos una mica com les gasten per
aquí.
Primer de tot, res no es
pla..... suposo que al ser una zona costera es un costant puja baixa i ja dic
que quan puja, puja molt amb unes rampes dures de co...ns.
Jo al no se d’aquí, no m’he
mogut de la zona dels voltants de Vancouver, però amb això ja he fet de
sobres....
Per començar tens Stanley Park;
A 2km d’on visc jo, que per anar a rodar una mica per deixar anar cames vas
sobrat, es un circuit de 9km i nomes amb una pujada de més o menys un quilòmetre,
el problema.... els canadencs es piken molt fàcilment, jo no ehhh ;)!!!!!
En aquest cas es típic anar a
fer una mica de recuperació activa i acabar treien llengua fins el manillar o
mes avall....
Iron Horse Bay;
Desprès tens la carretera de Marine D’Or, que
pots anar cap a Iron Horse Bay aproximadament a uns 25km de Vancouver amb un
constant puja baixa de tobogans fins que arribes a l’acces de la mítica
carretera 99 Sea to Sky, que et porta Whistler, Pemberton i surt de Vancouver,
tot i ser una autovia i molt transitada
ja que es l’únic accés cap al Nord de Canada desde la costa Oest de Canada es
ciclable i molt ben habilitada per que es pugui cicliar sense problemes, conta
amb un bon boral i a més esta molt ben indicada que pot existir la presencia de
ciclistes al boral , la part negativa que al ser una via tant transitada esta
bastant bruta i la possibilitat de punxar es alta.
Deep Cove;
Segueixo amb Marine D’Or si vas en direcció
contraria a Iron Horse Bay la carretera sacava a Deep Cove , a uns 30km de Vancouver, un poblet molt maco on es realitzen tota mena
d’activitats aquatiques kayac, Canoa etc....
En aquesta zona les poblacions s’agrupen en la
costa ja que les Rocky Mountains s’obren camí darrera seu.
Squamish;
A 60km
de Vancouver i s’hi accedeix per la Sea to sky, està a mig camí de Whistler, en
aquesta població acaba el mar de Salish i te com a tracció mes famosa que tenen
el segon monòlit de granit del món, segueix amb la tònica de les carreteres de
British Columbia, tobogan be tobogan va.... passes de pujar a 18km/h a baixar a
55km/h.
PORTS DE MUNTANYA
Grouse Mountain;
Pujada d’uns 4 quilometres més o menys que et
porta a la base de Grouse Mountain per agafar el telefèric cap a l’estació o bé
pujar-hi caminant per el Grouse Grind, es una pujada curta però molt explosiva
amb rampes que arriben a un 14%.
Lyyn Valey;
Únicament son 2 quilometres que et porta fins l’accés
del Park Natural de Lyyn on s’acaba l’asfalt però uffff quins 2km que no baixen
en cap moment del 15%.
Cypress Provincial Park;
Està avanç d’arribar a Iron Horse bay i s’hi
pot accedir per Marine D’Or o be pujant per la Sea to Sky, agafant la sortida
nº8.
15,5km més o menys fins arribar al parquing de
l’estació d’esquí on els últims 3 quilometres del port la pendent disminueix
notablement i si estàs en forma pots pujar-los a plat.
Es una pujada amb uns percentatges molt
constants que van del 7% al 9%,
únicament consta de 4 rectes, es a dir són rectes moooooolt llargues i els
únics descansos que trobes es als “Tornantis” ferradures per els catalans! On
algunes d’elles et permeten tindre una vista privilegiada de Vancouver ja que
esta just a sota.
És una pujada molt maca, que esta plena de
ciclistes en que dona gust pujar per aquestes carreteres, a més tens unes
vistes espectaculars, que vols més esport i turisme 2x1!
Mount Seymour;
Una altre estació d’esquí, en menys de 20km Vancouver
disposa de 3 estacions..... l’accés a Mount Seymour es fa per Mt Seymour Road
al costat de la població de Deep Cove.
Es un port de 12,5km de llargada i dur molt
dur.... l’he pujat 2 vegades i la primera anava més fresc cosa que va fer que
em costes menys de pujar però en l’última
quan tenia com a objectiu fer el que anomena la gent de Vancouver The
Double-Double “Pujar Cypress i Monymour” ho he passat francament malament, l’amic
del “mazo” m’ha vingut a visitar en forma d’una monumental pajara per no menjar
massa per esmorzar i fer únicament 135km amb un únic xupa de glucosa...
En si es un port duríssim els primers 6km no
baixa del 8%-10% sense cap zona de descans, a més l’he fet cap a les 2 del
migdia i el sol d’aquí encara que no ho tingui de semblar calenta molt i per
sumar un altre inconvenient la carretera era acabada d’asfaltar amb un asfalt
mes negre que el carbó, les soles dels peus em bullien!!!
Quan passes del 6km la pendent baixa una mica
entorn del 7% amb algun que altre tram per poder descansar una mica, tot i això
segueix sent duríssim.
Lyons Gate;
Entrada a Vancouver no es un port pero són 2km espectaculars!
Una altre cosa que m’ha sobtat molt es que els
hi molesta molt que vagis a roda i s’enfaden enseguida, diuen que no es fan
responsables si caus per culpa d’anar a roda.... aquí van a la seva bola....
I les ciclistes, n’hi ha moltissimes!
A catalunya n’hi ha ben poques en conec, però
per els voltants de Vancouver diria que podrien estar entre un 75% homes i un
25% dones.
En fi això es el que han donat els 836km que
he fet pedalant per terres Canadenques, en el meu cas en tinc de sobres ja que
són recorreguts molt bonics i si es busca duresa n’hi ha bastanta, l’únic
inconvenient que hi puc beure es que tenen poca varietat, però segurament tenen
altres zones que jo no he pogut descobrir.
Ja per acabar la pròxima setmana el dissabte
10 de setembre es realitza la cursa més famosa de l’any d’aquí Vancouver,
anomenada Whistler Grand Fondo, que són 123km desde Vancouver fins a Whistler
pujant per la Sea To Sky, es tot un espectacle a nivell de montatge de l’event,
ja que surts de Vancouver i acabes a Whistler, les bicis si vols al dia següent
te les baixen, a mes una vegda finalitzada la proba fan un sopar en un Hotel
realitzant l’entrega de premis, zones de massatge, dinar i no de pasta
precisamentetc... a lo grande com tot el que es fa en aquest continent, el preu
també es a lo grande 250$ sense contar bus de tornada i transport de la bici a
Vancouver.
Compta amb més de 7000 participants, i estic
fent les gestions per poder-hi participar tot i que van tancar-les el passat 20
d’agost i que el cost es molt alt em faria
molta gràcia poder dir que he participat en una proba ciclista a Canada!!
Una altre opció es anar de pirata, però passo
de tornar pedalant a Vancouver ja que em sortirien cap a 240km i no tinc ganes
de morir en l’intent, o bé acompanyar-la un ratet fins algun que altre punt, ja
es beurà en el seu moment!
En el
seu dia quan vaig arribar a Vancouver m’he tingut de buscar bastant la vida
sobre que fer per poder pedalar una estona en aquest magnífic país, els primers
dies no em parava de perdre, però amb un mapa i Internet es fan miracles!
Molta gent en el seu moment em va dir que
estava com una cabra enduent-me la bici ja que només hi estaria 2 mesos, però
no me’n arrepeteixo de res, el poder endur-me la Black Mamba m’ha permès
descobrir llocs que sinó fos per ella dubto molt que hi hagués anat a més ha
set una autèntica vàlvula d’escapament en els moments ja sigui per estar sol o
per altres raons he tingut de baixon.
I no tothom pot dir que ha pedalat per la mítica
Sea to Sky, o que ha pujat a Cypres Park etc....
A més em faria molta il·lusió que aquest blog
fos útil per sí algun dia algun amant de la bicicleta volgués vindre a
Vancouver i com a mínim li dongui 4 idees de com està el tema per aquí pel que
fa el món de les 2 rodes.
Bye bye!
Seguirem informant, radio Comulada Online.
-20-
Grande Radio Comulada!!
ResponderEliminarUna abraçada!
Pol (UB).
Molt bones Ramon,
ResponderEliminarVeig que estas aprofitant el 100% de la teva estada a Canadà,la veritat que molt be el teu bolg, he flipat amb les teves explicacions i els teus videos,crec que tothom que li agradi el món de la bicicleta els hi fas un bon resum de com es aquesta zona!!!
Espero que acabis de passar un bon viatge i disfrtis moltissim d'aquesta experiència!!!!
Una abraçada ben forta des de Fuerteventra!!!!
Sílvia