sábado, 3 de septiembre de 2011

RIDE LIFE - ROAD CYCLIST AROUND VANCOUVER


DIA 35

Ara que ja porto cap uns 850km fets pels voltants de Vancouver puc explicar-vos una mica com les gasten per aquí.
Primer de tot, res no es pla..... suposo que al ser una zona costera es un costant puja baixa i ja dic que quan puja, puja molt amb unes rampes dures de co...ns.
Jo al no se d’aquí, no m’he mogut de la zona dels voltants de Vancouver, però amb això ja he fet de sobres....

Per començar tens Stanley Park;

A 2km d’on visc jo, que per anar a rodar una mica per deixar anar cames vas sobrat, es un circuit de 9km i nomes amb una pujada de més o menys un quilòmetre, el problema.... els canadencs es piken molt fàcilment, jo no ehhh ;)!!!!!
En aquest cas es típic anar a fer una mica de recuperació activa i acabar treien llengua fins el manillar o mes avall....
Iron Horse Bay;

Desprès tens la carretera de Marine D’Or, que pots anar cap a Iron Horse Bay aproximadament a uns 25km de Vancouver amb un constant puja baixa de tobogans fins que arribes a l’acces de la mítica carretera 99 Sea to Sky, que et porta Whistler, Pemberton i surt de Vancouver, tot i ser  una autovia i molt transitada ja que es l’únic accés cap al Nord de Canada desde la costa Oest de Canada es ciclable i molt ben habilitada per que es pugui cicliar sense problemes, conta amb un bon boral i a més esta molt ben indicada que pot existir la presencia de ciclistes al boral , la part negativa que al ser una via tant transitada esta bastant bruta i la possibilitat de punxar es alta.
 Deep Cove;

Segueixo amb Marine D’Or si vas en direcció contraria a Iron Horse Bay la carretera sacava a Deep Cove  , a uns 30km de Vancouver,  un poblet molt maco on es realitzen tota mena d’activitats aquatiques kayac, Canoa etc....

En aquesta zona les poblacions s’agrupen en la costa ja que les Rocky Mountains s’obren camí darrera seu.

Squamish;

 A 60km de Vancouver i s’hi accedeix per la Sea to sky, està a mig camí de Whistler, en aquesta població acaba el mar de Salish i te com a tracció mes famosa que tenen el segon monòlit de granit del món, segueix amb la tònica de les carreteres de British Columbia, tobogan be tobogan va.... passes de pujar a 18km/h a baixar a 55km/h.


PORTS DE MUNTANYA

Grouse Mountain;

Pujada d’uns 4 quilometres més o menys que et porta a la base de Grouse Mountain per agafar el telefèric cap a l’estació o bé pujar-hi caminant per el Grouse Grind, es una pujada curta però molt explosiva amb rampes que arriben a un 14%.


Lyyn Valey;

Únicament son 2 quilometres que et porta fins l’accés del Park Natural de Lyyn on s’acaba l’asfalt però uffff quins 2km que no baixen en cap moment del 15%.

Cypress Provincial Park;

Està avanç d’arribar a Iron Horse bay i s’hi pot accedir per Marine D’Or o be pujant per la Sea to Sky, agafant la sortida nº8. 

15,5km més o menys fins arribar al parquing de l’estació d’esquí on els últims 3 quilometres del port la pendent disminueix notablement i si estàs en forma pots pujar-los a plat.
Es una pujada amb uns percentatges molt constants que van del  7% al 9%, únicament consta de 4 rectes, es a dir són rectes moooooolt llargues i els únics descansos que trobes es als “Tornantis” ferradures per els catalans! On algunes d’elles et permeten tindre una vista privilegiada de Vancouver ja que esta just a sota.
 

És una pujada molt maca, que esta plena de ciclistes en que dona gust pujar per aquestes carreteres, a més tens unes vistes espectaculars, que vols més esport i turisme 2x1!



Mount Seymour;

Una altre estació d’esquí, en menys de 20km Vancouver disposa de 3 estacions..... l’accés a Mount Seymour es fa per Mt Seymour Road al costat de la població de Deep Cove.
Es un port de 12,5km de llargada i dur molt dur.... l’he pujat 2 vegades i la primera anava més fresc cosa que va fer que em costes  menys de pujar però en l’última quan tenia com a objectiu fer el que anomena la gent de Vancouver The Double-Double “Pujar Cypress i Monymour” ho he passat francament malament, l’amic del “mazo” m’ha vingut a visitar en forma d’una monumental pajara per no menjar massa per esmorzar i fer únicament 135km amb un únic xupa de glucosa...

En si es un port duríssim els primers 6km no baixa del 8%-10% sense cap zona de descans, a més l’he fet cap a les 2 del migdia i el sol d’aquí encara que no ho tingui de semblar calenta molt i per sumar un altre inconvenient la carretera era acabada d’asfaltar amb un asfalt mes negre que el carbó, les soles dels peus em bullien!!!

Quan passes del 6km la pendent baixa una mica entorn del 7% amb algun que altre tram per poder descansar una mica, tot i això segueix sent duríssim.


Lyons Gate;

Entrada a Vancouver no es un port pero són 2km espectaculars!
Una altre cosa que m’ha sobtat molt es que els hi molesta molt que vagis a roda i s’enfaden enseguida, diuen que no es fan responsables si caus per culpa d’anar a roda.... aquí van a la seva bola....

I les ciclistes, n’hi ha moltissimes!
A catalunya n’hi ha ben poques en conec, però per els voltants de Vancouver diria que podrien estar entre un 75% homes i un 25% dones.

En fi això es el que han donat els 836km que he fet pedalant per terres Canadenques, en el meu cas en tinc de sobres ja que són recorreguts molt bonics i si es busca duresa n’hi ha bastanta, l’únic inconvenient que hi puc beure es que tenen poca varietat, però segurament tenen altres zones que jo no he pogut descobrir.

Ja per acabar la pròxima setmana el dissabte 10 de setembre es realitza la cursa més famosa de l’any d’aquí Vancouver, anomenada Whistler Grand Fondo, que són 123km desde Vancouver fins a Whistler pujant per la Sea To Sky, es tot un espectacle a nivell de montatge de l’event, ja que surts de Vancouver i acabes a Whistler, les bicis si vols al dia següent te les baixen, a mes una vegda finalitzada la proba fan un sopar en un Hotel realitzant l’entrega de premis, zones de massatge, dinar i no de pasta precisamentetc... a lo grande com tot el que es fa en aquest continent, el preu també es a lo grande 250$ sense contar bus de tornada i transport de la bici a Vancouver.


Compta amb més de 7000 participants, i estic fent les gestions per poder-hi participar tot i que van tancar-les el passat 20 d’agost  i que el cost es molt alt em faria molta gràcia poder dir que he participat en una proba ciclista a Canada!!

Una altre opció es anar de pirata, però passo de tornar pedalant a Vancouver ja que em sortirien cap a 240km i no tinc ganes de morir en l’intent, o bé acompanyar-la un ratet fins algun que altre punt, ja es beurà en el seu moment!

 En el seu dia quan vaig arribar a Vancouver m’he tingut de buscar bastant la vida sobre que fer per poder pedalar una estona en aquest magnífic país, els primers dies no em parava de perdre, però amb un mapa i Internet es fan miracles!

Molta gent en el seu moment em va dir que estava com una cabra enduent-me la bici ja que només hi estaria 2 mesos, però no me’n arrepeteixo de res, el poder endur-me la Black Mamba m’ha permès descobrir llocs que sinó fos per ella dubto molt que hi hagués anat a més ha set una autèntica vàlvula d’escapament en els moments ja sigui per estar sol o per altres raons he tingut de baixon.

I no tothom pot dir que ha pedalat per la mítica Sea to Sky, o que ha pujat a Cypres Park etc....
A més em faria molta il·lusió que aquest blog fos útil per sí algun dia algun amant de la bicicleta volgués vindre a Vancouver i com a mínim li dongui 4 idees de com està el tema per aquí pel que fa el món de les 2 rodes.

Bye bye!

Seguirem informant, radio Comulada Online.

-20-

2 comentarios:

  1. Grande Radio Comulada!!

    Una abraçada!

    Pol (UB).

    ResponderEliminar
  2. Molt bones Ramon,
    Veig que estas aprofitant el 100% de la teva estada a Canadà,la veritat que molt be el teu bolg, he flipat amb les teves explicacions i els teus videos,crec que tothom que li agradi el món de la bicicleta els hi fas un bon resum de com es aquesta zona!!!
    Espero que acabis de passar un bon viatge i disfrtis moltissim d'aquesta experiència!!!!

    Una abraçada ben forta des de Fuerteventra!!!!

    Sílvia

    ResponderEliminar